Medlem login

Who's Online

Vi har 3 gjester og ingen medlemmer på besøk.

Vi hjelper deg

Stresshåndtering

Stress er en undervurdert energilekkasje. Friskvernkonsulentene kan bidra med flere metoder for å forebygge. Vi utvikler programmer der elementer fra kjente gamle kinesiske og japanske teknikker som avspenning, pust, yoga og meditasjon blir benyttet. Metoder fra moderne forskning brukes, mental trening og trening med rolige bevegelser – kinestetiske øvelser.

Kommunikasjon

Kommunikasjon er all opplevelse og adferd. Ved fokus på kommunikasjon kan det skapes grunnleggende dype forandringer som reduserer stress.

”Kommunikasjonen er for samspillet det pusten er for å opprettholde livet - den pågår stadig, bevisst eller ubevisst.” Virginia Satir

Coaching, motivasjon og livsstil

Friskvernkonsulentene tilbyr tjenester som skal inspirere deg og utvikle din kreativitet slik at du kan nå dine mål. Vi ønsker at kropp og sjel skal jobbe sammen og føre til et friskere liv. Vi utvikler kreative stresshåndterings-, fysisk trening- og kostprogram etter dine ønsker og forutsetninger. Friskverncoaching gir en styrkende input for positiv livsstilforandring.

"Virkelig erkjennelse må komme innenfra. Å kjenne seg selv er det viktigste i livet. Menneskene selv sitter på svarene". Sokrates

Massasje og Yoga

Massasje har både rehabiliterende og forebyggende effekt. Det påvirker blod- og lymfesirkulasjonen, øker hormonproduksjonene, stimulerer muskulaturen og øker utskillelse av avfallsstoffer i kroppen som gir smidigere og mer elastiske muskler. Massasje og berøring påvirker hele kroppen både fysisk og psykisk, vitenskaplige studier viser at det påvirker immunsystem og vi blir bedre rustet mot sykdom. Det gir mental avspenning og overskudd, reduserer stress tilstand, har en avslappende og behagelig virkning på kroppen. Bedriftsmassasje; flere og flere bedrifter benytter seg av massasje i arbeidstiden for å forebygge belastningsskader, som feks. ved stillesittende arbeid og statiske bevegelser foran PC. Bedriftsmassasjens viktigste effekter er å være forebyggende, behandle stress, bidra til lavt og stabilt sykefravær og inngå som en naturlig del av friskvernstiltak. Massasjen konsentrerer seg om muskelspenninger, "muse" armer og ømme muskler, områdene rygg-, nakke og skulder som ofte gir hodepine og migrene. Friskvernkonsulentene er utdannet i bedriftsmassasje, klassisk- og sittende massasje.

Regelmessig yoga trening styrker merkbart vår evne til å håndtere stress og er en meget verdifull vei til å skape balanse i livet , velvære og sunnhet. Dette er påvist i en rekke studier både nasjonalt og internasjonalt, og yoga blir mere og mere populært på arbeidsplassen.

Trening, mosjon og bevegelse

Bevegelse er sunt og viktig - vi er skapt for bevegelse! Friskvernskonsulenten har kjennskap til, og erfaring med, ulike bevegelser og treningsformer og hjelper deg til å finne motivasjon og nå dine mål. Det er lite bevegelse som skal til for oppnå positiv helse effekt. Målet er sunn livsstil, energi og glede!

Ernæring og kosthold

Riktig kosthold og ernæring er svært viktig for å få nok energi, unngå livsstilsykdommer, holde seg frisk og oppnå varig og god helse. Et variert og riktig sammensatt kosthold gjelder hele livet. For å oppnå varige resultater vil Friskvernkonsulenten hjelpe til med at de nye kost- og livsstils endringene blir til gode og permanente vaner. Personlig veiledning og oppfølging, samt forelesinger og livsstilkurs.

Ergonomi

Ergonomi er hvordan man tilpasser arbeidsmiljøet til mennesket, som omfatter fysiske, kjemiske og psykososiale arbeidsmiljøfaktorer. Stikkord er variasjon i arbeidsoppgaver, medbestemmelse, sosial kontakt, læring i forbindelse med arbeid osv. En Friskvernskonsulent har kjennskap til grunnleggende ergonomi.